(Inte så) smaltips..

Jag har ju sett att så många andra stora bloggare hela tiden har en massa smaltips och tänker att det kanske beror på just detta att de blir stora.. Därför vill jag också ha lite smaltips..

Tänkte därför beskriva en typisk mat-dag.. Frukost, lunch, middag och lite mellanmål.. Det är väldigt viktigt att man sprider ut ätandet under dagen så att man håller blodsockret på en jämn nivå (gärna en ganska hög sådan).. Menyn jag valt kommer från lördagen, som jag tycker kan vara en av de svåraste dagarna att följa en diet.. Men bara man har lite vilja så går det bra..

Frukost:
Börjar dagen med lite(läs en halv påse) cheezcruncherz.. Alla vet ju att en stabil frukost är viktigt för att stå sig länge..

Mellanmål:
En låda vindruvor.. Glöm för allt i världen inte bort frukt och grönt.. 500g om dagen ska man få i sig..




Jag var lite hungrig så jag hann inte ta kort innan vindruvorna var uppätna..



Lunch:
Pulversoppa.. För att lyxa till det lite (det var ju trots allt lördag) så hade jag i extra räkor ifrån frysen..




Viktigt att man använder sig av pulversoppa när man försöker bli smal.. LAGA ALDRIG MAT FRÅN GRUNDEN!! Du vet inte vad för skit du får i dig då.. På pulversoppan står det klart och tydligt en massa E-koder, då vet du vad du får i dig.. BRA!!



Mellanmål:
Chokladpudding med glasskula, banan och chokladsås.. Choklad i stora mängder kan ju ofta sätta fart på magen vilket är superbra då kroppen inte hinner ta upp lika mycket fett innan skiten rinner ur dig.. Tipselitips!!




Serveras bäst gjord av maken..



Middag:
Marängsviss.. Såhär framåt kvällen kanske man ändå känner att blodsockret har hamnat lite lågt efter dagens soffasittande och då kan det vara schysst med lite extra socker.. Ett bra tips här är ju maränger.. Men bara för att man måste sockerladda lite innan man kryper till kojs så får man inte glömma frukten, banan..




Tycker man att puddingen och svissen ser för lika ut så kan man byta ut chokladsåsen mor kolasås vid ett av tillfällena..



Vad man kan tänka på när man gör sin meny för dagen är att man ska äta av alla delar.. Kroppen behöver faktiskt allt.. Fett, kolhydrater och protein.. Och som jag tidigare sa: frukt och grönt!! 500g om dagen.. Det här kanske vissa tycker känns lite jobbigt: oj, hur ska jag klara av att moffa i mig ett halvt kilo frukt och grönt?! Men se bara på min meny:

I soppan flöt det runt några små rgöna prickar - GRÖNT..
Vindruvorna var väl ett kvarts kilo - FRUKT..
Banan både på chokladpuddingen och i marängsvissen - FRUKT..
Sen inte att förglömma, chokladen!! Gjord av kakaobönan - FRUKT eller GRÖNT (vet inte riktigt)..

Lätt som en plätt var man uppe i mer än 500g..

Så kom igen nu alla därute.. Kämpa på för att få den snygga figur ni förtjänar!!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Smaltips, ha ha! Den var bra. Sarkasmfaktor hög!

Är det verkligen folk som bloggar om smalmat när de är gravida?



Jag är tvärtom. Skuttar upp på vågen med förväntan och faktiskt jublar, konstigt nog, när jag har gått upp.

2010-03-29 @ 17:34:22
URL: http://forstabulleniugnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0