Fly förbannad..

Jag har nu antagit formen av ett stort frågetecken.. Blir helt dum i huvudet på de här pappagrejorna.. Fick ett inkassokrav betalas det inte nu meddetsamma så blir det utmätning.. Ringer till Finland och får inget vettigt svar från inkassoföretaget.. Dom ber mig ringa till trafikförsäkringsbolaget som har räkningen.. Får där svaret att räkningen är annulerad.. Får också veta att det är JAG som står på försäkringen som betalningsskyldig..

Men vänta nu!! När skaffade jag en bil med en trafikförsäkring?! ALDRIG!! Det är ju pappas bil fortfarande, den står på honom och således borde väl alla försäkringar som stått på honom också fortfarande stå på honom.. När blev de helt plötsligt mina, och hur?!

Brukar man inte eventuellt berätta för personen i fråga att denne har gått och blivit bilägare?! Nej, tydligen inte.. Det är sånt man får lista ut själv.. Och vidare, mig veterligen så kan man ICKE ärva skulder.. Men tydligen har de ju skickat på mig en sån i alla fall..

Blir sen vidarekopplad ännu en gång för att få reda på hur i helvete det kommer sig att det är jag som är betalare på en försäring JAG inte har.. Men hejsan hoppsan, tjejen i telefon kan inte ett ord svenska.. Det här går bra.. Får efter många om och men lämna mitt telefonnummer, om hon nu till slut lyckades få det rätt vill säga så att hennes kollega kan ringa upp mig..

Men fortfarande undrar hur i helvete kan man bara skriva över saker på en person utan at den här personen ens vet om det?! Hur kan man skriva över skulder med utmätningskrav om de inte betalas med en gång?! Borde de inte nånstans åtminstonde behövt en underskrift från personen de skickar över skulderna på?! Och nej, jag tänker fanimej inte ta över pappas skulder.. Det är inte jag som har slarvat med ekonomin när jag levde, den är han.. Och bara han!!

Jag är så svavelosande förbannad just nu.. Och när de nu ringer upp (om de nu ringer upp med tanke p´å svårigheterna att ge dom telefonnumret) så blir det ord och inga visor.. Kan man avrätta någon över telefon finns det en stor risk att de här människorna inte kommer hem från jobbet idag..

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

fy fan, hatar att hålla på med sånt. hoppas det löser sig

2010-03-23 @ 14:43:32
URL: http://www.frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0