Pulkaåkning..

Just det ja, när vi var i K-holm så åkte vi ju pulka.. Första pulkaåkningen för lillskruttan.. Tror intye riktigt att hon fattade grejen.. Jag, skrutt, småbröderna, lillasyster, hennes kompis Jenny, min moster, hennes man och min lilla kusin var i pulkabacken.. Tror nog att det var jag och min 5-åriga kusin som tyckte det var roligast.. De andra tröttnade nog rätt fort.. Hehe..





Först var det promenad till backen.. Lillebror Erik drog vagn och bob..






Skruttofjanten var trött och sov (bra det så att mamma fick åka lite pulka)..







Ida, Jenny och lillebror Emil var laddade..





Och jag var superladdad.. (I en mycket vacker mössa)..




Efter den kalla promenaden var vi äntligen framme vid backen.. Tyvärr finns det inte så jättemycket backar att välja på i Strånkan, men vi hittade en som funkade bra.. Inte jättestor men den dög..





Ida och Jenny åkte bob, men tröttnade ganska fort och satt och snackade killar i den kalla, blöta snön..





Erik åkte något fler gånger än tjejerna innan han hann tröttna..




Och sen vaknade skruttan och det blev hennes tur att åka pulka.. Och nej, hon fick inte åka själv.. Riktigt så stor har hon inte blivit än.. Men hon fick sitta i mammas snöiga knä och åka..





Skrutt och mamma gör sig redo..





Sen åkte vi, skrutt fattade ingenting.. Är nog roligare för henne nästa vinter..




Efter allt pulkaåkande var vi grymt blöta och grymt kalla.. Så då blev det till att följa med moster hem och fika.. Myspys!!





Då fick fjantan vara en stor liten tjej och åka pulka "själv".. Väl nerbäddad med fällen och morbrödernas (hennes) filt..




Och så såg skruttisens första dag i pulkabacken ut.. En sak jag kom underfund med var att det nog kan vara lämpligt att införskaffa riktigt vinterytterkläder om man nu kommer spendera mer tid ute i snön med sina barn.. Så det blir nog ett projekt inför nästa vinter.. Helst skulle man ha en overall och snowjoggings.. Men då kanske man blir retad, och det vill jag ju inte.. Men fan vad skönt det skulle vara.. Lite fuskigt att det bara är småbarn som "får" ha sånna kläder på sig.. Nä, vi stora, vuxna människor ska gå runt och frysa i våra läckra, hippa vinterjackor.. Korkat!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vilken rolig dag ;-)

2010-02-07 @ 18:07:46
URL: http://muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0