Pengars värde..

Jahaja, hade lite tråkigt på morgonen så jag satte mig och räknade skrutts finanser.. En tät liten dam det där.. Tre fulla spargrisar hade hon allt.. Ska väl någon gång ta och öppna ett konto åt henne.. Men jag tänkte att d et kunde vara kul när hon blir några år att gå till banken med alla spargrisar och sätta in på ett konto.. Så att hon får göra det själv och kanske kan tycka att det är kul att spara istället för att slösa.. Så kan hon ju sen lägga sin veckopeng eller vad det nu blir i en bössa och när den blir full gå till banken och sätta in pengarna vartefter.. Skulle vilja lära henne pengars värde och att man inte ska göra av med pengarna så fort man får dom.. Bättre att spara för att sen kunna ha nytta av pengarna.. Gissar att hon en dag kanske vill ta körkort eller lägga pengar på en lägenhet osv.. Men gör man av med pengarna så fort man får dom så går det ju inte.. (Det är nog nånting jag också skulle behöva lära mig)..

Åh tusan, mina bilder att hutta upp här är slut.. Måste föra över nya bilder från kameran minsann.. Får bli ett senare projekt.. Nu ska jag äta lite frukost (fast jag är typ fortfarande mätt efter pizzan igår)..

Kommentarer
Postat av: Annica

Barnen har nog oftast "fetare" konton än vi föräldrar, suck.

2010-02-28 @ 18:43:27
URL: http://mammatanten.blogg.se/
Postat av: Bitterfittan

nu är jag tillbaka ;) allt bra med er?

2010-02-28 @ 21:29:48
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0