Misslyckanden..

Hmm, kollade igenom "stickpåsen".. Där låg alla de stickade grejerna som inte blivit riktigt bra.. Några mössor och halsdukar har jag faktiskt kunnat använda.. Men i den påsen, ujujuj.. Där ligger mössan som nog bara funkar att använda när man har tofs (när tofsen gör att det blir en stor knöl bak på huvudet) för det har någon konstig utbuktining där bak.. En annan mössa som nog är till för någon med extrema dreads, hade inte helt bra koll på storlek när jag gjorde den.. Halsduken som blev en korv, haslduken som blev ett tält i det kliigaste garnet i världshistorien.. Och, sockorna för personen med en klumpfot (återigen det där med storlekar och hur hårt man stickar, knepigt).. Vi har även vantarna som snarare blev grytvantar då tummen vart hälften så lång som den borde vara..

Nä, kanske att stickning inte är min grej ändå.. Fast det är ju lite kul dom gånger som det man gör blir bra och användbart.. Men sen är jag lite som min kära mamma.. Har lite problem med att avsluta grejerna.. När jag väntade Lea gick mamma och jag och köpte garn och mönster till en übersöt dödskalletröja till bebis.. Fortfarande (4månader graviditet+8månader ute i det fria) så fattas det lite armar på den tröjan.. Och nu är ju skruttan alldeles för stor för den tröjan.. Men, tur att man blev på smällen igen då, så mamma kanske hinner få tröjan klar till barnbarn nummer två.. :P







Trött?!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hejsan :) Tänkte bara lämmna ett litet spår idag blogg. Tittar gärna in i min om du vill puss

Såå söt bejbis bild :)

2010-02-11 @ 12:13:56
URL: http://ceciliaprecious.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Å vad kul grattis. Vilken månad är du i ? har du något barn sen tidigare?

Pusselipuss

2010-02-11 @ 12:19:07
URL: http://ceciliaprecious.blogg.se/
Postat av: Bitterfittan

alltså jag somnade 5 imorse och gick upp 10. det måste vara personligt rekord. har ni en bra torsdag därhemma? (:

2010-02-11 @ 12:50:20
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-02-11 @ 15:18:14
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0