Hormonernas berg- och dalbana..

Det droppar ute.. Dripp, dropp, dripp, dropp.. Tö!! Finns det ett vackrare ord såhär efter en lååång vinter?! Nu har jag ju inte allt för höga förhoppning när det gäller det här töandet.. Har en känsla av att det bara är för stunden som solen värmer och snön smälter.. Det lär väl snart komma ännu ett snöoväder och förpesta vår omgivning.. Men just nu, just nu är jag lycklig över drippe-droppandet!!

Jag undrar vad skrutt har ätit egentligen.. Hon låter inte dripp-dropp.. Hon låter mer pripp-prupp, i brallorna alltså.. Jisses, hon måste ha ätit typ bönor eller kål eller nåt.. Jäkla fisunge!!

Efter att ha spenderat förmiddagen med att gravvogrina så känner jag mig nu ovanligt glad.. Trots att huvudet fortfarande snurrar.. Det är nog den där solen som skiner in genom vardagsrumsfönstret.. Och sen är det ju snart helg (eftersom mannen jobbar kväll så har han bara fyra dagars arbetsvecka denna vecka).. Så på fredag är det värsta helg.. LOVE!!

Det är rätt underhållande med preggohumör faktiskt.. Hehe.. Man är ju inte normal någonstans.. Gråter till alla tv-program.. Går från att vara helt under jorden till högt ovan molnen, och snabbt en störtdykning tillbaka igen.. Skoja vilket mentalfall man är!! Men det bästa är ju att det är helt okej.. För det är inget man kan rå för.. Nä, passa på att grina tills ögona svider, att vara så förbannad så det ryker ur öronen.. Men passa också på att vara så glad så att du återigen grinar av lycka, eller känna sån värme och glädje att du lika väl skulle kunna befinna dig i en bädd av bomull och blomdoft.. Det är okej!! Sen kan det ju vara lite jobbigt för omgivningen att veta vad det är som gäller för stunden i och med att det skiftar var femte minut.. Men go with the flow bara.. Det kommer ju faktiskt inte vara såhär resten av livet.. Ungen kommer ju ut till slut.. (Sen kan man ju i och för sig vara lika upp och ner efter förlossningen och ett tag framöver)..

Nä, nu får det bara ta och komma en sotr gosig mage och en massa mysiga sparkar.. Så kommer jag vara lycklig!!






Denna brud gör mig GLAD..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0