Framtidsplaner..

Jag har bestämt mig för att bli känd och/eller rik.. Ska bara klura ut hur det ska gå till först.. Borde ju skaffa mig någon talang kanske.. Hmm.. Några funderingar har jag ju:

- Bli konstnär.. Problemet här är ju dock att du oftast blir rikast efter din död, och jag vill ju cash nu..
- Bli musiker.. Ytterligare ett problem, jag kan ju bara spela några få låtar på gitarr och det låter ju lite halvtaskigt.. Dessutom kan jag inte sjunga..
- Bli författare.. Det här är nog det som är mest lovande just nu.. Fast tyvärr så verkar ju alla skriva böcker nu för tiden så vad skulle göra min bok speciell?!
- Bli skådis.. Jag gjorde ju faktiskt jäkligt bra ifrån mig i nians musikal.. Fast det var väl också toppen på min skådespelarkarriär..
- Bli lyxhustru.. Det känns ju som ett ganska smidigt sätt att bli rik på i alla fall.. Fast nu trivs ju jag rätt bra med min man som inte är så jätterik..
- Uppfinna något.. Och hur ska jag ha tid med det när jag snart kommer ha sjuttielva ungar att ta hand om.. Jag hinner ju knappt raka benen liksom..
- Bli kriminell.. Det här är ju också rätt lovande.. Känns som att det nog är lättast sätt att bli rik på.. Men vad ska mamma säga då?!

Nä, jag får nog klura ett tag till på hur jag ska bli känd/rik.. Någon som har ett förslag?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0