En sak leder till en annan..

Oanade konsekvenser, sånt gillar jag inte.. Några saker har precis hänt som resulterat i några fruktansvärda saker.. Tänk hur saker kan bli.. Såhär ligger det till:

Mannen satt och åt ost- och skinkmackor.. Jag säger att han måste göra två ostmackor till mig..

Mannen ger mig ett barn som har bajsat och säger att om jag tar hand om henne så ska han fixa mat åt henne..

Jag säger att sen ska jag däcka i soffan.. Kommer på mackorna.. Tänker att jag kan göra mackorna själv..

Jag ser att det bara är kantbitarna kvar och vill inte längre ha några ostmackor..

Mannen säger att jag kan äta ostbågar istället..

Jag tänker YES!!

Det här var första delen i allt det hemska som hänt.. Eller alltså, det här hade ju inte vart så hemskt i sig om det inte vore för allt annat som hände parallelt med det här.. Vilket jag skall redogöra för nu:

Jag byter blöja på skrutt och känner att hon är kall..

Jag tar filten ifrån soffan och lägger på skrutt..

Jag känner att jag är kall och drar på mig ett par brallor..

Jag känner att jag fortfarande fryser lite och ber mannen om en filt..

Mannen ger mig en filt som jag lägger över mig..

Jaha, och?! Kanske man nu tänker.. Men vad som inte nämnts här är att denna filt som ligger över mig är (var) vit.. Och som sagt var så hände dessa saker samtidigt.. Alltså, jag ligger under en vit filt och beklagar mig över att det bara fanns kantbitar av mackorna kvar.. Jag ligger under en VIT filt när mannen säger: är ostbågar istället.. Jag ligger under en VIT filt och äter OSTbågar..

Den fruktansvärda följden av dessa ganska oskyldiga händelser är alltså att vår vita filt har blivit alldeles ostbågsgulprickig.. Skruttan var ju i alla fall smart och drack ganska vit välling under den andra vita filten.. Kanske kan jag byta ut filtarna och säga att det är skrutt som har gjort gula prickar på den vita filten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0