Vi har fått finfrämmande..

Först vill jag bara säga en sak.. Vad har hänt med blogg.se?! Det ser ju jättekonstigt ut.. Och igår när jag skulle logga in så kom det en ruta om att bloggen var lösenordsskyddad.. Jättekonstigt.. Jaja, men det var det om det..

Det har hänt en lite rolig grej.. Eller rolig, det är väl en definitionsfråga.. Jag tycker det är lite kul och lite obehagligt..
Det är nämligen såhär va att vi har fått löss.. Det är lite tokigt.. Fast jag är inte så jätteledsen ändå, det hade kunnat vara värre.. Vi har fått huvudlöss nu men det hade ju vart värre med flatlöss (nu tänker jag skämta lite dåligt: men jag kan ju inte få flatlöss, jag är ju gift med en man, ingen flata alltså.. Hmm skämt blir ännu sämre än de redan var när man måste förklara dom för att man känner att nog ingen kommer förstå)..

Hur som helst.. Lössen har alltså flyttat in i våra kalufser.. Låg i soffan igår och slöpillade mig lite i håret och märkte att jag hade något i håret.. og bort det och märkte till min förfärelse att det var en liten levande sprattlig lus.. (Vi var djurplågare och lät den lille saten brinna)..
Så jättechockad blev jag ändå inte.. Det var värre förr..

Har haft löss en gång tidigare.. För ganska många år sedan.. Men inte jättesupermånga.. Problemet då var att jag var något av en insektsfobiker.. Fick skaplig panik.. Men jag känner inte den paniken längre.. Efter att ha rest runt i Sydasien i några månader så försvinner lite rädslna för insekter.. Så nu, nu tyckte jag mest det var lite kul.. Roligast är att min käre make aldrig har haft löss förut och han har suttit halva natten och läst på om löss.. Han är lite "rädd".. Hehe, stora starka karln..

Nä nu ska jag inte tjata mer om mina gäster..

Kommentarer
Postat av: Annica

Ja så det kan bli. Vi har aldrig lyckats få löss, trots den stora familj vi är. Skönt kan jag tycka, för jag är nog mer lik din man än du, angående reaktionen.

2010-01-28 @ 18:32:46
URL: http://mammatanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0