1:an eller 2:an?!

Sova?! Nej, det har vi inte tid med.. Vi ska bära ner alla dessa jävla kartonger i källarförrådet som vi efter många om och men till slut kommer åt.. Sen är det ju tvätt också.. Har inte tvättat sen innan vi for till Katrineholm, vilket betyder att vi inte tvättat på över en månad.. Börjar bli dags minsann.. Men lär ju inte få allt rent idag.. Typiskt.. Och så har vi "fel" tvättstuga också.. Vanedjur som vi är så tar vi alltid "1:an" men idag, usch och fy, ska vi tvätta i "2:an".. (Nu när jag läser det här känner jag att jag måste förtydliga det här med 1:an och 2:an, det är alltså två TVÄTTSTUGOR ingenting annat.. Nog för att det vore miljövänligt kanske att tvätta med "1:an" och "2:an" men jag vet inte hur rena kläderna skulle bli..)

Jaha, om man skulle börja snart kanske, usch.. Känner inte alls för det, men är ju så jäkla skönt efteråt när det är snyggt överallt.. Behöver verkligen köra en rejäl storstädning här hemma.. Det blir liksom inte så ofta, okej att man gör små vanliga plock- och rensstädningar, men nu behövs det en stor megabautajättestädning.. Dammtorka varenda millimeter och så vidare..

Nä, på med skurhandskarna och sätt igång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0