Vinterhalvår..

Ytterligare en seg dag har grytt.. Blä, nu får för bövelen vintern vara över!! Idag vaknade jag dessutom upp med ett huvud som var ett antal storlekar för stort.. Svullen som jag vet inte vad.. Varför?? Mycket irriterande.. Man får lite känslan av att skinnet snart ska spricka i ansiktet för att huvudet är för stort.. Vill jag INTE!!

Men fy så bitter jag vart den senaste tiden.. Fast jag är alltid så'n under vinterhalvåret.. Vinterhalvåret.. Fy vilket hemskt ord det är.. VinterHALVÅRET.. Nä, jag hoppas verkligen på att vi inte ska behöva ha vinter i ett halvår.. Fast det skulle ju inte förvåna mig om det blir så i år.. Vintern började ju i början av november.. November, december, januari, februari.. Fyra månader än så länge.. Och med tanke på hur det ser ut ute så lär ju inte vintern vara över än på ett tag.. Så åtminstonde mars men inte helt otroligt att det blir april också.. Då har vi ett vinterhalvår.. Men stackars våren, sommaren och hösten då?! Ska de vara tvugna att dela på det andra halvåret.. Nej, jag vill ha sommar ett halvår och sen kan hösten, vintern och våren dela på ett halvår..

Nä, nu vart jag så deprimerad av det här så jag måste sluta skriva.. Fy sjutton!! Får kanske sätta på lite somrig musik och en klänning.. Tur är i alla fall att man har en liten skrutta som kan muntra upp en en aning.. :)






Iih, upp och ner.. (Och ALLTID tungan på nya tänderna, förstår inte)..

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag har beställt vårväder från och med 1 april så håll ut i en och en halv månad till så blir det bra ska du se ;)

2010-02-11 @ 12:13:22
URL: http://miliaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0