Skrutt har talan..

Idag har skrutt tänkt att det ska pratas om självkänsla.. Så här säger hon:

Jag tycker det är viktigt att man tänker på sig själv och att man säger till sig själv att; jag är bra!! Sen tycker jag också att det är viktigt att man äter vad man vill.. Till exempel så bryr jag mig inte om det kanske är lite extra kalorier i min välling jämfört om jag hade druckit vatten hela tiden.. Men man bra om man får äta det man vill, när man vill.. Sen är det ju faktiskt så att om jag tillåter mig dricka välling så kanske jag inte känner att åh vad jag är sugen och jag bara måste ha det nu.. För jag vet ju att jag får om jag vill..

Någonting annat som är väldigt bra för självkänslan det är att känna att man kan något.. Att man är bra på något.. Jag tror det är viktigt att utcvecklas hela tiden.. Till exempel så är jag sån att jag behöver utmaningar.. Just nu har jag hur många bollar i luften som helst.. Jag får massa tänder, jag lär mig krypa, jag övar på att bli stadigare, jag går på upptäcktsfärd till hallen.. Deesutom håller jag just nu på att försöka lära mig spela gitarr.. Och att man utmanar sig själv såhär det är bra, för då kan man känna att wow vad jag är cool som klarar av och som vågar prova..

Det var väl det jag kom på just nu.. Men läs gärna min bok när den kommer ut (alltså jag har inte börjat på den riktigt än, för jag kan ju inte riktigt skriva eller prata eller läsa, ja du förstår att det blir lite svårt då)..






Idag har jag på mig en klänning från mitt eget märke och min supersnygga päls som jag köpte i Frankrike..






Tidigare hade jag problem med att visa min badfrisyr, jag ville helst dölja den under en stor mössa..





Men nu trivs jag så bra med mig själv att jag kan visa hela världen min badfrilla, på nära håll dessutom.. Jag gör det för att jag vill att alla ska känna att det är helt okej att ha badfrilla..





Yes, det var allt skrutt hade att säga för den här gången.. Och jag ska tillägga att inga djur kom till skada under produktionen av det här inlägget - pälsen är icke äkta vara.. Pälsen på skrutts huvud är däremot mer än äkta.. Inte lätt när man är nybadad och har olja i hela huvudet..

We'll be back..

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

haha sötaste frisyren. så jävla söt bara

2010-02-19 @ 13:31:23
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Bitterfittan

allt är super tack (: ska snart bege mig till en vän och dricka lite vin och äta en massa onyttigheter. hur är det själv snygging?

2010-02-19 @ 19:08:17
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0