Gravida funderingar..

En av de jobbigaste sakerna med att vara på smällen är bristen på sömn.. Alla hormoner gör att jag är så trött så jag gärna skulle sova dygnet runt.. Men, jag bara vaknar och vaknar om nätterna.. Oftast ska man upp och kissa, ibland beror det på min hals och andra gånger beror det bara på en "orolig" sömn.. Ligger och vrider och vänder mig.. Förra graviditeten kunde jag ju sova flera timmar under dagen men det kan jag inte nu..

Så, inte nog med att man har ett humör som är helt galet på grund av hormoner, nu har man dessutom en sömnbrist och trötthet som ger en extra armbåge i sidan på humöret.. Nej, jag är inte en trevlig människa just nu.. Graviditetshormonshumör är nästan lite som någon typ av manodepressivitet.. Skiftar mellan att vara jätteglad med massor av energi till att bara vilja lägga sig ner och gråta och inte göra någonting alls.. Sen skiftar man ju även till att vara en redig bitch också.. Inte trevligt.. Fast, det finns nog de som har ännu värre humör än mig när de har en bulle i ugnen.. Alla är vi ju olika..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0