Färdig för stunden..

Så, det är shoppat och cheesecaken är i frysen.. Nu blir det en paus innan det är dags för matlagning.. Det blev avocado med skagenröra och lite extra räkor till förrätt.. Älskar avocado!! Och sen det kalasgoda moset med potatis och palsternacka.. Kan verkligen rekommendera att ha i palsternacka när man gör mos.. Blir sjukt gott!! Och förstås riktigt smör.. Viktigt när man ska lyxa till det.. :) En kall sås på creme fraiche, citron och lite kryddor ska jag göra till laxen och moset.. Blir nog mumsigt..

Jag är sån att jag tycker det är skittråkigt att laga matt, men ska man göra nåt litet extra ibland då är det kul.. Jag har sktisvårt för att laga mat bara till mig själv när jag är ensam hemma om dagarna.. Då tar jag hellre en matdosa ur frysen eller något enkelt.. Roligast av allt är det allt om man lagar mat tillsammans.. Men det blir ju inte så ofta..

Åh, och så vart det en bukett tulpaner till oss också.. Lite mysigt vårigt.. (Önsketänkande)..

Nähäpp, nu slappa en stund innan jag ska fortsätta med mitt kockande..






Tittut under bordet..

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

jaa men idag mår jag bättre (: hur är er söndag? har ni det mysigt?

2010-02-14 @ 19:10:46
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Bitterfittan

det lät ju mys (: jotack vi har haft det bra här hemma, har ätit så jävla mycket bara haha. men det gillar vi!

2010-02-15 @ 00:02:23
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0