Snart vuxen..

Hej, jag ska bli vuxen..

Eller alltså, jag har planer på att ta tag i mitt liv.. Försöker klura ut hur man gör för att söka till vuxenutbildning.. Vill läsa naturkunskap B så att jag kan söka sjuksköterska sen.. Back in Malmoe.. Sen skulle jag gärna bli barnmorska.. Men en sak i taget.. Som sagt, först klura ut hur man gör för att hitta naturkunskapen..

En annan sak när det gäller det här.. Hur jäkla olönt känns det inte att ha sjuttielva olika serveings- och hotellkurser till exempel men inte ha den förbaskade B-kursen i natur?! Trooooligt att jag någonsin kommer jobba inom restuarngbranschen.. Nej, jag borde ha läst en nerdy linje i stället.. Bittert..

En sista grej om vuxenblivandet.. Det här är mitt sista år som ungdom på bussen.. Jädrar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0