Helsingfors..

Återigen kameratömmandet.. Vi åkte ju på en kryssning till Helsingfors för att fira morfar som fyllde 70.. Småknattarna hade det lajbans och sprang runt och lekte, tittade på (och deltog som assistent åt) trollkarlen.. Ungdomarna piffade sig och karaokade.. Vi gamlingar (jo, jag har blivit gammal nu) underhöll varandra, barn och kollade på dansande finnar.. Sen åts det en hel jävulusisk massa mat.. Buffé!! Dock så jävla misslyckat att vara gravid när man ska äta buffé.. Magen är ju nästan full redan innan man börjar äta.. Men lyckades i alla fall ta mig igenom både kalla och varma rätter pluss en gnutta dessert.. Och bufféfrukostar dessutom.. En handfull tallrikar med diverse olika saker (inga fulla tallrikar dock).. Jag tror helt enkelt att det blev en hel del ätande på kryssningen..






Födelsedagsbarnte morfar med frugan mormor (och så lite vatten utanför fönstret)..




Vi hade även några timmar på oss i Helsinfors att sightseeinga.. Men tyvärr så var ju vädret ganska.....grått.. Så det blev en ganska snabb sightseeing innan vi begav oss tillbaka till båten..





Här vandras det i Helsinki..





Det kändes som att båtarna kunde ha vissa problem med att ta sig nånstans..





Den här båten såg också ut att frysa lite om fötterna..





Skrutt såg inte supermycket av Helsingfors.. Hon fick bo under ett paraply i regnet..






Det fanns sköldpaddor i Helsingfors..






Och det fanns även spårvagnar..





Vi var inne i en saluhall och kikade..





Sen tittade vi på vita huset(?) i Helsinki..




Sen var vi trötta, frusna och kissnödiga (kanske inte bara kissnödiga efter all frukostbuffé).. Begav oss tillbaka till båten..
Ja, det var väl ungefär det jag kan säga om kryssningen.. För sen tog jag typ inga mer bilder (förutom några som inte vart så bra).. Jag som skulle ta massvis med bilder.. Gick ju sådär..

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

roligt med bilder (:



allt är bara bra med mig tack, laddar upp inför lite fest ikväll. hur är det med din fina mage?

2010-04-24 @ 15:02:32
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Annica

Gillar den "stolta" skäggväxten morfadern har....

2010-04-24 @ 19:14:02
URL: http://mammatanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0