En försenad påsk..

Nu tänker jag göra en liten tidsresa.. Som jag nämnde så har jag ju äntligen trollat fram fotona från kameran.. Så nu ska vi ta en liten tripp tillbaka till påsken..

Kazoom..

Påsken firades hos min moster med familj ute i Strånkan.. Vi bjöd även in miljarders med ägg till påskfirandet.. Jag jobbade järnet på att ge igen på mannen för vad han gjorde mot mig en gång för länge sen.. Jag kan ju säga att han hade ätit ägg- och räkmackor innan han sov i min säng.. Kan säga att vi delade täcke.. Kan också säga att jag under natten skulle rätta till täcket och gjorde misstaget att lyfta upp det i ovankant.. Kan säga att doften var allt annat än angenäm..
Så ja, den här påsken var det dags att ge igen.. Sjuttielva ägg senare hade jag misslyckats.. Det gick inte att få till samma arom som han skapade då han åt ägg.. Fattar inte hur han gjorde..

Hursomhelst, nu var det ju bilder jag skulle visa..





Först lagades det mat.. Högljudd mat.. Skrutt fick ha hörselskydd..




Sen åts det såklart mat.. Men det blir inga bilder på svullandet..





Det delades ut lite påskägg åt de däringa barnen..






Skrutt fick ett ägg med papperslappar i.. Hon förstod inte riktigt grejen..





Men ägget med majskrokar förstod hon minsann vitsen med..




Ja, det var väl lite så påsken såg ut.. Jag har bilder på matlagning också, men de känns inte så underhållande.. Dessutom kanske någon tror att jag ljuger om jag lägger upp dem.. Ja, alltså, att jag har tagit bilderna från i julas och lagt upp.. Matlagning på påsk och jul ser nämligen väldigt lika ut.. Bara en aningens mer ägg på påsk och en aningens mindre skinka och gröt..

Kommentarer
Postat av: Anonym

MINA!!! Våga inte ta dom ifrån mig!!

2010-04-23 @ 21:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0