Partyblöjor i plural..

Jag längtar och väntar.. Och så hoppas jag lite också.. Att imorgon, imorgon ska skrutt kunna gå på toaletten själv.. Det vore så skönt, och billigt..
Fatta vad dyrt det är med blöjor!! Och dessutom tidskrävande.. Det är många långa timmar man spenderar bytandes både vanliga blöjor och partyblöjor..
Nä, jag tycker att vi borde ha kommit längre än så.. Vi borde klara av att sköta toaletten redan när vi kommer ut ur magen.. Vi borde även kunna klä oss och fixa vår egen mat själva..
Men icke, den yngre generationen är så jäkla slö!! Allt vill dom ha serverat på silverfat..
"Mamma, kan inte du byta min blöja för jag orkar inte lära mig gå så jag kan gå på toa själv"..
"Mamma, nu har ju jag legat och sovit halva dagen så kan inte du fixa en nappflaska åt mig för jag orkar inte själv"..
"Mamma, min napp åkte ut kan inte du stoppa tillbaka den, jag orkar inte sträcka mig efter den och stoppa in den själv".. Osv..

Skärpning!! När jag var ung då fick jag minsann krypa flera mil genom meterhöga snödrivor för att blanda till min nappflaska.. Dessutom hade vi inte råd med kläder och skor så jag fick ligga där naken i snön och frysa.. Inte heller hade vi råd med ordentlig mjölk till nappflaskan, nä, jag fick smälta snön med mina stelfrusna fingrar och dricka..
Och tänk lyckan då man fick sig ett rapp av riset, det värmde så skönt när man var blå av köld..

Ja, det var annorlunda när jag var ung.. Nu för tiden är bebisarna så mjäkiga och klena.. Bara ligger och jollrar, skriker och skiter.. ;)






Många partyblöjor blir det..





Fan morsan, lägg av att snacka skit och ro hit med en nappflaska istället.. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0