Eftertanke..

Angående drama och spänning nummer 1, en liten prematur bebis har just fått armen halvt avskuren under ett kejsarsnitt..
Det här gör att det blir lite besvärligt för mig..
Som jag nämnde gillar jag blod i tv och film.. Men, sen jag fick barn har jag blivit blödig.. När saker händer små bebisar värker mammahjärtat.. (Även om bebisarna är på låtsas)..
Inte bara när hemska saker händer bebisar utan även när bebisar föds..
Jag har till exempel blivit hooked på förlossningskliniken (eftersom jag är mammaledig har jag lyxen att kunna titta på tv mitt på dagen, go mammaledighet!!)..
Men varje dag när jag sitter i tv-soffan och tittar på bebisarna som föds fram så får jag en klump i halsen..
När det dessutom händer nåt tokigt med bebisarna, då sprutar tårarna och jag blir tvungen att samla mig för att ge min lilla skrutta en stor bamsekram av lycka för att jag har henne och att hon är alldeles hel och fin..

Varför sitter jag då dag efter dag och tittar på ett tv-program som bara får mig att böla?? Hmm, tål att funderas på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0