Funderar..

Nu är vi shoppade så vi klarar oss utan att svälta några dagar.. Tur det.. :) Skrutt har fått använda flera nya kläder idag, så fin så..

Nu till min fundering.. Alltid, alltid, alltid så har ju folk bilder på sig själva som de tagit själva dessutom.. Alltså bilder där du sträcker ut din arm och hoppas att du lyckas centrera dig själv hyfsat i bild.. Man famlar ju väldigt mycket i blindo när man tar dessa bildeer har jag märkt.. Hur får man då till en bra bild?!

Dessutom, när man är totalt ofotogenisk och ser ut som något en bulldoozer kört över på bild, hur lyckas man ändå få till bra sådana bilder trots att man inte ser vad man gör?!

Nä, jag har försökt och försökt och det är totalt omöjligt att få till en bra sträcka-ut-armen-och-fota-sig-själv-bild.. Jag klarar det inte.. Då blir jag istället irriterad och bara larvar mig på fotona.. Hmm, fast det är så svårt att försöka vara seriös när man vet att bilderna blir så fantastiskt usla..

Nä, jag får nog anlita en fotograf på heltid som kan se till att man alltid har rätt ljussättning och som kan ta många, många bilder på allt jag gör för att alltid ha några riktigt snygga bilder på min vardag.. För det finns inte en chans i hela världen att jag ska klara av det själv..

Dessutom ska jag nog anlita en stuntmodell som blir bättre på bild än vad jag blir.. Någon som aldrig halvblundar, gör konstiga miner, har en dålig hårdag, fel smink, fel kläder osv.. Mm, det är en plan.. :)





Skrutt fick ha julklappen hon fick av Malin, den fina bodyn..





Sen blev hon en lurvig liten michelingumma..






Och själv jobbade jag i all oändlighet på att få till bilder där jag inte ser helt nerdrogad ut.. Det gick inte så bra.. XD




Nu tänker jag skriva som säkert sjuttielfte dagen i rad att det är dags att titta på Änglar och Demoner.. Men det har bara inte blivit av än.. Men denna vecka jobbar älskling kväll och kommer inte hem förrän vid halv ett-tiden i natt.. Så jag har hela långa dagen på mig att kolla på film.. :)

Kommentarer
Postat av: juliairene

åh! jag har en kompis som är piercad prces som du :D

älskar dom i kinderna som jag inte vet vad dom heter :D

2009-11-16 @ 18:13:59
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: Maria

Nämen, jag tyckte allt du fått till ett par urtjusiga bilder!

2009-11-17 @ 13:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0