Barnmisshandel?!

När man läser bloggar så är det svårt att undgå de stora "blondin-bloggarn".. De små tjejerna som lever sina liv som om de vore 5-10år äldre.. Eller som de kanske tror att någon som är 5-10år äldre skulle leva sitt liv.. Det är killar, supa och klädstilar som jag inte tycker passar så unga tjejer.. Oj, låter väldigt gammalmodig nu.. Men när jag var i den åldern så fanns det banne mig inga ungdomar som betedde sig som dessa tjejer gör..

Varför gör de som de gör?? Varför försöker de leva sånna liv som de gör?? Det passar sig inte.. Vad fan hände med att vara barn?! Och vad fan gör deras föräldrar?! Hur kan de tillåta sina döttrar att bete sig som de gör.. Skulle jag hållt på som de här tjejerna gör så hade det blivit utegångsförbud direkt.. Nä, det är INTE okej att man låter sina barn göra vad fan de vill på det här sättet.. Urusla föräldrar är vad man är!! Barnmisshandel skulle jag kalla det när man låter ens unge förlora hela sin barndom och ungdom.. Låter de missa flera år ur sina liv för att göra saker som de säkerligen inte mår bra utav.. Vad ska det bli utav dom här tjejerna när de blir några år äldre?? När de faktiskt är så gamla att de ska börja leva ett vuxet liv.. Hur ska de klara av det?? De har ju inte fått gå in i vuxenvärlden på ett normalt sätt.. De har kastats in i den och i en förvriden fantasivärld dessutom..

Jag blir arg.. Arg som fan.. Här hemma så sitter det stora affischer överallt om att socialen behöver hjälp med fler jourfamiljer och sånt.. Och det skulle fan behövas till sånna här små tjejer som tydligen har riktiga idioter till föräldrar som inte klarar av att ta hand om sina barn..

Ja, det var väl det.. Nu ska jag sluta vara arg.. Nu blir det nog till att natta sig så man orkar med morgondagen med tågresor och allt annat.. Skruttis är ju duktig hon i alla fall och sover redan.. :) Tur det, annars hade hon fått utegångsförbud om hon inte kunnat hålla vettiga tider.. :P






Mäh mamma, du är konstig.. ;) Dottern är något skeptisk till allt detta fotograferande..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0