Tv-tittandets vara eller icke vara..

Nu börjar morgonhumöret på att lägga sig.. Sprutar åtminstonde inte eldsflammor när jag pratar längre.. Alltid något.. Men trött är jag fortfarande.. Jag kommer verkligen vara ett vrak på bröllopet om jag inte får sova ordentligt.. Jaja, det var inte det här jag hade tänkt skriva..

Oj, nu fastnade jag i tv:n och glömde totalt bort vad det faktiskt var jag hade tänkt skriva.. Oops, så kan det gå.. Det är farligt det här med tv-apparater.. Man sitter där och slötittar på nåt halvtaskigt orgram som egentligen inte är så kul.. Helt plötsligt har det gått ett par timmar.. Vart fasen tog tiden vägen, och vad har jag egentligen kollat på?! Det är lite läskigt det där, hur hjärndödande tv:n verkligen är.. Jisses amalia..

Besvärligt blir det när man nu fått barn också.. Jag tycker inte att ungen ska spendera hela dagarna framför tv:n när hon blir lite större.. Nä, hon ska ut och leka, läsa böcker, sjunga och andra saker som är "vettiga".. Men vad är jag för förebild som älskar att slötitta på tv själv.. Jag kan ju inte gärna ligga här i soffan och säga åt henne att tv är dåligt och du måste få frisk luft och röra på dig.. Nä, det blir besvärligt..

Fast, det här kanske bara är något jag tänker på nu.. När hon väl blir lite större så det här blir aktuellt kanske jag har så fullt upp med det lilla energiknippet och inte har tid att ligga och slökolla på tv.. Kan ju finnas en liten risk minsann.. :)

Nä, får nog ta det som det kommer.. Och passa på att slökolla tv nu medans jag kan..






Skruttisen som liten bebis med en sliten relativt nybliven mamma..






Samma lilla skruttis men en sliten pappa istället..

Kommentarer
Postat av: Malle - Hockeyfru

hihihi tven är verkligen en tidslukare hihi!

2009-12-16 @ 14:01:50
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0