Stånka sig ner på madrassen måntro?!

Det är verkligen en när-man-var-liten-vinter i år.. Det är ganska mysigt faktiskt.. Fast lite jobbigt också, kallt och blött.. Massa kläder behövs (som jag inte har med mig).. Och så blir det en jäkla massa halkande dessutom.. Tror allt att det är halkan som är boven i mitt ryggdrama.. Jag har ju inte märkt något men måste ha halkat till och vridit ryggen eller något..

Borde gå och lägga mig snart för imorgon måste vi upp skapligt och åka in till stan.. Ska på julfest som killens syster med pojkvän ordnat.. Middag, lekar för barnen, tomten kommer, karaoke, stand-up och annat kanske?! Kommer inte riktigt ihåg.. Men tydligen börjar det klockan tre så ska man hinna hämta upp plastdottern och göra sig vacker(?) så kan man inte ta en allt för lång sovmorgon.. Frågan är bara hur vi ska ta oss in till stan.. Är så förbaskat halt så mamma kommer inte upp med bilen för deras backe.. Läskigt värre, bara massa slir..

Men men, hoppas på att det ska gå bra allting och att morgondagen blir rolig..
Fasen jag är inte sådär jättetrött, känns som att jag lär få ligga vaken ett bra tag om jag går och lägger mig nu.. Speciellt med tanke på att vi inte har den skönaste sovplatsen.. Det där med madrass på golvet funkade bättre när man var liten och sov över hos kompisar.. Nu är det mest ett jäkla pustande, stånkande och stönande varje gång man ska ta sigg upp eller ner.. Och hårt och jäkligt är det dessutom.. Trots att min kropp är ganska välvaderad känns det som att den enbart består utav en massa ben och knotor.. Lite prinsessan på ärten-varning på det..






Leafisen har fått en ny varm vinteroverall.. Hon är bara ett par ögon som glider runt i ett varmt fluff ute i det kalla fluffet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0