Paniken växer, blir det ett bröllop på torsdag?!

Fy i helvete vad jag mår dåligt nu.. Lea och jag är sjuka och dessutom är jag stressad, stressad, stressad.. Har idag vart nere på stan och handlat lite mat på en asien-bod, shoppat järnet på systemet, fixat ögonbrynen och naglarna.. Skulle ha hunnit med att handla mat också, men naglarna tog 2,5h så det hanns inte riktigt med.. Men får försöka hinna med det imorgon.. Dessutom måste vi laga all mat och fixa iordning allting i lokalen.. Någonstans där ska vi hinna med att hämta nycklarna också.. Shit pommes.. Oj, jäklar.. Glömde bort att vi även ska hämta upp ett barn..

Nej helt ärligt så börjar jag snart gråta.. Vill inte gifta mig längre.. Eller jo det vill jag ju.. Men vill inte ha några människor eller någon fest.. Nu har jag i alla fall börjat på att få hjälp av folk vilket är väldigt skönt.. Men svårt ändå, har liksom ett kontrollbehov som gör att jag MÅSTE vara med överallt..

Men jag vet fasiken inte hur jag ska hinna imorgon.. Har inte tid att göra något på torsdag eftersom jag ska vara hos frissan kl 9, hinna sminka och klä mig, sen gå direkt därifrån till fotografen kl 12.30.. Fort, fort, fort ta foton och sen bort till kyrkan för vigseln som börjar kl 14.. Är det någonting jag inte får gjort imorgon måste jag alltså gå upp vid fyratiden på torsdag och göra det.. Sen orka vara uppe hela kvällen och kalasa..

Ännu ärligare så är jag ännu närmare gråten nu.. Nä, det är nog bäst att syster och jag börjar nu med det vi kan göra här hemma ikväll.. Imorgon måste jag upp i tid, ska vänta på att morfar har utträttat sina ärenden på pastorsexpedition på morgonen, sen far vi iväg och handlar mat, dryck, dukar, raketer, ljus och allt annat.. När det är klart måste morfar hinna ner till pastorsexpeditionen igen och då hoppas vi på att nycklarna finns där till lokalen.. Sen blir det matlagning till 60pers.. Och vart ska vi få plats med all mat?? Måste flytta bord, duka och förbereda allt annat som vi kan i lokalen.. När vi ska hämta blommor har jag ingen aning om.. Blir det på torsdag eller imorgon, gissar torsdag.. Och någon måste hämta tårtorna på torsdag också..

Nej, jag ger mig.. Tack och godnatt.. Nu går jag och lägger mig och DÖR!! Bröllopet blir inställt för bruden dog av stress.. Nej, hoppas jag ska överleva och att allt ska ordna sig tillslut.. Men fuck it vad less jag blir på allt det här.. Och undrar när musiken ska ordnas, och när ska jag hinna gå igenom allt med personalen som jag inte pratat med.. Kuken!!

Nu har jag bara jiddrat järnet här så får nog tacka för mig..






Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

ajdå, hoppas du överlever tills på torsdag då! annars får jag vara din stand-in på bröllopet?

2009-12-29 @ 22:31:20
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Malin

Neeej men vad händer???! Nu kommer jag aldrig våga gifta mig :/ Men FORTFARANDE - Det viktigaste är att bruden och brudgummen är i kyrkan kl 14... & det kan ju inte vara alltför svårt att ordna... :)

2009-12-30 @ 08:31:12
Postat av: Bitterfittan

lugnt ;) hur mår du idag missy?

2009-12-30 @ 13:30:30
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Malin och lilla Oliver

Hoppas att stressen lagt sig och att ni nu får en fin trevlig bröllopsdag! Eller ni borde ju vara mitt uppe i den nu :)

Grattis till er, önskar er många lyckliga år tillsammans + några mer småskruttar antar jag :)

2009-12-31 @ 16:14:02
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
Postat av: Annica

Hoppas verkligen att ditt bröllop blev underbart!! Så otroligt onödigt tråkigt att bli sjuk just nu, men jag hoppas verkligen att allt blev underbart till slut.

2010-01-01 @ 10:08:48
URL: http://mammatanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0