Kan man sakna äckelgubbar?!

Satt just och tänkte på hur mycket jag saknar Malmö.. Saknar skolan.. Saknar vännerna.. Saknar min-gata-i-stan (eller snarare i Kirseberg men i alla fall).. Saknar till och med äckliga alkisgubben uppe i fönstret som brukade hälsa en med ett "haaallååoou siolstråaule" (översättning för de som inte talar skånska - hallå solstråle).. Hmm, äckliga alkisgubben brukade säga andra saker också men de lämpar sig inte att skriva här.. I alla fall.. Jag saknar MITT Malmö massor och allt som finns där..

Nu, nu är jag en sur gammal kärring i fucking jävla Huskvarna.. Vad fasen var det som händer där egentligen.. Hur kan man gå från att vara en helhipp Malmöpingla till att bli en (som mamma brukade säga på den tiden då hon var gravid och jag var i puberteten) surfitta i bajsbackarna i Huuuuskvarna.. HUR-hur-hur kan man byta bort fantastiska underbara skåningar mot vidriga fultalande smålänningar?! Va-va-va?! Berätta det för mig, snälla..

Jo, har man sin man i Huskvarna med ett jobb som han får pengar ifrån och man själv ska klämma ut en bebis och är en fattig student utan pengar.. Då lämnar man vackra Malmö för Fula Huskvarna..
MEN, och det är ett stort MEN.. Malmö har inte sett det sista av mig, det vill jag lova!!





Ja, den har vart uppe förut, men HUSET kan man inte få för mycket utav..

Kommentarer
Postat av: MALIN

KÄRLEK.... snyft....

2009-12-10 @ 17:21:23
Postat av: Malin och lilla Oliver

Vi får hoppas att hela lilla familjen hittar hit snart :)

2009-12-10 @ 17:38:35
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
Postat av: emma

åh fint med bröllop på nyår! jag får säga grattis i förväg ;) och på tal om det här med malmö, du får komma och hälsa på mig helt enkelt!

Postat av: Anonym

Ja, those were the days. Gå på promenad upp till dig och spela lite kort eller sola i din trädgård, alternativt mötas upp på Boomers. :) Det skiftar snabbt här i livet. kram

2009-12-10 @ 22:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0