Sug på den du..

Nämen, jahaja.. Det var alltså dags att vakna nu.. Mhm, där ser man.. Jo, men då får vi väl lov att gå upp då..

Och, vad ska vi skriva om idag då?! Jo, jag kom på en sak nu.. Det är såhär va att de flesta påstår att Lea är lik sin pappa.. Det här gör ju att mammans hjärta krymper lite.. Varför kan inte hon få vara lite lik mig för?! MEN, jag skulle vilja påstå att alla som säger att hon är mest lik pappa har FEL!! Vissa likheter finns det, jo men visst, men inte en chans att hon är mest lik honom.. Så en liten jämförelse är på sin plats..

Vi kan ju börja uppifrån och ner:

Håret - Mamma och pappa (vi har typ likadant hår alla tre)
Huvudet - Mamma (tjockskalligare brudar får man ju leta efter)
Ögonen - Mamma och pappa (mina ögon fast lite mer hans färg)
Öronen - Mamma (dom påstår att vi har utstående öron, vilket är ljug, men ändå)
Käken - Pappa (den här får han faktiskt)
Dubbelhakan - Mamma (ja inte fan har hon fått den från den andra magra nissen)
Bullkinderna - Mamma (återigen, vad har den magra fadern att bidra med här)
Tjockismagen - Mamma (ja, jag har ju betydligt mer mage än herr benrangel här hemma)
Privata delar - Mamma (om nu inte hennes pappa har något han vill berätta för mig om tidigare könsbyte eller liknande)
Michelinlåren - Mamma (okej, mina lår kanske inte har lika mycket veck som hennes men far hennes har ju typ inga lår så alltså, poäng till mig)
Naglarna - Mamma (hennes naglar växer lika fort som mina)

Sen har vi ju vissa andra attribut som hon måste tagit efter någon:

Kläderna - Mamma (ja inte fan brukar hennes pappis ha klänningar, strumpbyxor och allt sån't där)
Blöjan - Mamma (nej, jag använder inte blöja, men det har väl hänt att man någon gån använt en binda under lingonveckan och det måste väl vara det närmaste blöja vi kommer)

Och hur är hon till sättet:

Tjatig - Mamma (ingen kommentar)
Gnällig ibland - Mamma och pappa (jo det kan väl hända att vi gnäller någon gång ibland)
Barnasinne - Mamma (den tar jag, med tanke på att jag faktiskt är 11 år yngre än mannen och det är nog oftare jag som åker pulka på vintern eller sitter och leker med småbarn)
Juckig - Pappa (det får vi väl skylla på pappa, men det kan ju också bara vara en bieffekt av lära-sig-krypa:ndet)
Glad - Mamma och pappa (vi kan nog båda vara glada så det kan inte jag ta åt mig hela äran för)
Busig - Mamma (vem är det som till exempel brukar stoppa in sina kalla händer under täcket eller starta matkrig, jo, mamsen)


Så vad kan man då utläsa av det här?! Jo, hon är mest lik MAMMA!! Just det, alla ni som påstår motsatsen, vad grundar ni det på?! VA?! Här är det ju (o)vetenskapligt bevisat att hon är mest lik mig!! Mig, mig  mig!!






Min alldeles egen Mini-me..






Lika som bär?! (lägg även märke till överläppen som påminner om en viss bloggares) ;P


Kommentarer
Postat av: emma

haha sötaste mini-me du har fixat ;) och på tal om det här med fisar, du skäller alltså som en slags fasad när du egentligen bara vill vara med och fisa? om vi någon gång träffas så ska jag lära dig att släppa en rejäl prutt in public. du kommer älska det!

2009-12-18 @ 14:11:32
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0