Designer eller kåkfarare, vad kommer det bli?!

Har precis kollat på project runway.. Gamla avsnitt men ändå trevlig eftermiddagstv.. Häromdagen funderade jag på om inte skruttan kanske ska bli kläddesigner.. Hon är ju rätt duktig på att färga tyger, gör ju det för jämnan när hon äter mat.. Favoritfärger är blåbärsblått, morotsorange och potatisgrå.. Men hur som helst, häromdagen alltså.. Jo, då låg hon nere på golvet och råkade hitta ett måttband.. Direkt var hon igång och tog mått för kläderna hon tänkt sy upp inför jul..













En anna sak som skrutt gillar att pyssla med, det är att busa.. Det var så roligt här för en stund sen.. Skruttan ligger som vanligt borta i sin lekhörna och har det trevligt.. Jag fortsätter att titta på tv i godan ro.. Tittar tillbaka på skrutt och ser henne ligga och sparka på LP-lådan (som har en gitarr stående ovanpå sig=en aningens instabilt).. Jag ropar med myndig röst: Skrutt!! Hon fryser i sina rörelser och tittar sen på mig.. Jag frågar: vad gör du?? Skrutt lägger av världens flin..

Åhjo, nog visste hon att hon höll på med dumheter.. Och hon var mycket stolt över sig själv.. Det brukar vara så med henne.. Så fort hon gör något hon inte får så är hon jätteglad.. Knasboll.. Tror jag kommer få problem med den där damen när hon kommer upp i tonåren.. Uj uj uj..






Jäkla busunge!!

Kommentarer
Postat av: emma

jag vill bara pussa på din lilla skrutt!

2009-12-17 @ 17:42:30
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: emma

nu vet du! och du är ju själv lite av en porrhöna ;) vad sysslar ni med ikväll?

2009-12-17 @ 19:55:15
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0