Malmö vs "Småland", vart är det farligast?!

Ujuj, blidde en tidig morgon idag.. Eller, blev väckt av lilldamen och kissblåsan kl9, men det är tidigt för oss.. Har tänkt på två saker.. Den ena tänkte jag på igårkväll och den andra tänkte jag på imorse.. Och jag kan inte riktigt få, åtminstonde den första saken, ur huvudet..

Så, imorse kom jag att tänka på att:
Tittar man ut rakt upp i himmelen, då kan man nästan tro att det är sommar.. (Råkar man däremot titta på hustaken, marken, buskarna, istapparna överallt och så vidare, då tror man inte att det är sommar särskilt mycket längre)..

Igårkväll tänkte jag på något helt annat, nämligen:
Alltså när jag bodde i Malmö så frågade många (som inte bodde i Malmö) "men att du vågar" och "det är ju så farligt".. Jag förstod verkligen inte vad de menade.. När jag bodde i Malmö var jag aldrig rädd och jag kan inte minnas att jag märkte av alla dessa "farliga" saker som hände..
Visst såg man väl en och annan brandbil medans man jobbade ute i Rosengård, men det var nog max 2ggr jag såg det under hela sommaren jag jobbade där..
NU däremot..
Sen jag flyttade hit till Huskvarna i början av juni så har jag sett fler polisbilar (åtminstonde nära inpå) än vad jag kan minnas ha sett under hela mitt liv sammantaget..
Jag undrar vad det kan vara ett tecken på?!
Att Malmö är lugna gatan alternativt att jag kanske inte bor i det bästa området nu alternativt att Huskvarna är livsfarligt.. Skulle kanske tippa på att jag bor i ett halvtaskigt område.. Men jag kan ju säga som så, att det var INTE på Malmö central som jag klev av tåget och möttes av att en man blev knivhuggen i fejjan.. Nope, det var allt i Jönköping på centralen..
Jag vill tolka det som att Småland, det är en farlig plats.. Uj uj uj..

(Det kan ju vara så att jag väljer att tolka det såhär för det att jag saknar Malmö och vill ha en ursäkt att flytta tillbaka, vad vet jag)..

Men en annan sak också, det var INTE i "farliga" Malmö som vår vagn och vi själva var nära att bli överkörda av en bilgalning med efterföljande polisbil.. Nix-pix, det var i Huskvarna.. Hej hopp!!

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

jaa kom tillbaka till malmö bejb! så kan vi leka (:

2010-03-13 @ 14:09:41
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0