Lira gura och ofrivilliga dreads..

Nu har skruttiprutt och jag sjungit och lirat gura.. Musik är nog ett av skrutts större intressen.. Men jag har ett problem.. Jag kan inte spela några barnlåtar på gitarr så skrutt får lyssna på Winnerbäck och Thåström när mamma ska spela och sjunga.. Vet inte om det är barnmusik direkt, fast hon verkar gilla det.. Och det är ju lika så bra att hon får en hyffsat vettig musiksmak direkt så man kanske slipper lyssna på en massa dåliga barnskivor sen..

Nu har lillfisan ätit och gått och lagt sig en stund, vore inte helt fel att sova lite till.. Men jag får väl inte, måste nog gör mig iordning inför vandringen ner till byn.. Ska väl bege sig om någon timme och med tanke på hur jag ser ut idag så lär det behövas lite tid för att få fram människan ur kaoset.. Jag känner mig som den stereotypa småbarnsmamman som får för lite sömn och ser ut som hej kom och hjälp mig.. Tyvärr så kan jag nog inte skylla på för lite sömn, om jag bara gick och la mig i vettig tid så skulle jag kunna få hur mycket sömn som helst.. Och det är inte som att mitt mammaliv är särskilt überstressigt så att jag inte hinner göra mig lite "fin".. Nä, det enda jag kan skylla på är slöhet, tyvärr..

Jaja, sluta skriv och börjar leta efter den där något fräschare personen innanför morgonrocken och frisyren som närmast kan liknas vid en enda stor dreadlock (tror jag behöver klippa mig lite)..





Ligger och lyssnar på mammas "fantastiska" sång.. Mot slutet sjöng hon med lite också, dock har hon ju vissa problem med språket så det blev mest ooh aah.. Men snart så, när hon börjar prata på riktigt då jäklar..






Kanske att det blir en liten musiker av henne.. Hon är i alla fall väldigt fascinerad av gitarren..

Kommentarer
Postat av: emma

tack för dina frågor! svaren kommer imorgon ;) åh sötaste bilderna. har ni en bra tisdag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0