Alligatorpojke och karriärval..

Oj oj, tröttheten har tagit över.. Nu är julklapparna fixade och inslagna.. Lycka, äntligen får jag gå och nanna.. Är så galet trött nu för tiden, och trots det har jag svårt att sova om nätterna.. Irriterande!! Men nu tänker jag fanimig ta och dänga en stekpanna i huvudet om jag inte somnar direkt..
Blä, har grus i ögonen nu.. Vet inte varför jag ligger här i soffan och skriver.. Varför inte bara gå och borsta gaddarna och slänga huvudet på kudden?! Jo, för det är banne mig en börda att resa sig ur soffan..

När jag blir stor tänker jag bli galen professor.. Jag tänker vetenskapa mig fram till ett sätt att korsa en människa och en soffa.. Ungefär som alligatorpojken fast, soffpojken istället.. Då behöver man aldrig någonsin resa sig ur soffan, då ÄR man soffan.. Fatta hur grymt det vore!!

Fast, det kan bli lite svårt för mig att bli galen professor då jag också hade tänkt att bli världshärskare.. Känns som att det kan bli knepigt att få tiden att gå ihop.. Hur hinna med att både styra världen OCH uppfinna mystiska grejor?! I och för sig kan jag ju, om jag är världshärskare, anlita en massa galna proffesorer som kan uppfinna saker åt mig.. Men, det känns som att jag ändå inte kan ta åt mig äran på samma sätt som om jag uppfann sakerna själv.. Attans..

På tal om vad man ska bli när man blir stor.. Haha.. Jag hade en period i min "ungdom" då min plan var att bli lyxh*ra i Bangkok.. Vet inte hur sjutton jag kom på den idén.. Och kan för bövelen inte komma på varför jag skulle velat bli det.. Nä, man har sina mindre ljusa stunder..

Jag har velat bli många saker när jag blir stor.. Självklart ville jag (som säkert de flesta småtjejer) bli delfinskötare när jag var liten.. Sen ville jag bli undersköterska som mamma.. Och (återigen som nog de flesta småbrudar) filmstjärna eller riktigt stor musiker.. Det lär det ju inte bli mycket av.. Hehe..

Nu vet jag inte riktigt vad jag vill bli längre.. Är så svårt att komma på bara sådär.. Vad vill man göra resten av sitt liv?! Jag borde väl egentligen veta det vid det här laget.. Jag menar, jag är ju inte purung längre.. 24 år, en riktig gammal kärring.. Nä, tänker nog satsa på att bara vara här och nu för tillfället.. Jag tänker bara vara den bästa mamma jag kan till min skrutta.. SEN kan jag börja klura på min framtid igen..

Och nu jiddrar jag järnet så det är nog helt klart dags att gå och nanna..






Kommentarer
Postat av: emma

åh fan va mysigt det lät. jag hade velat vara där när han spelade den. älskar män med gitarrer ;) vad ska ni göra imorgon sötnos?

2009-12-20 @ 01:31:36
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0