Knapra piller..

Jag skiter i det där med att försöka sova.. Det är ändå bara töntar som sover.. Jag har ätit frukost istället.. Frukost i form av en liten pillerhög.. 2 papaverin(stavning?) för gallan (skall ta sex om dagen), 1 vitamin, 1 panodil för mitt stackars huvud och 1 liten bafucin för min stackars hals.. Frukosten nedsköljes med ett glas äpple/päronsaft.. En bra start på dagen.. :P

Men helt ärligt, som om det inte räckte att man har ont i huvudet, halsen, snor i hela hjärnan, "ont i kroppen" och så vidare.. Nä, dessutom ska man ha ont i ryggen också.. Det är ju skitknepigt det här med min rygg.. Jag kan inte göra någonting längre med den utan att få ont i den.. Nu är det inte på långa vägar lika ajaj som det var de andra gångerna, men ändå.. Man ska ju kunna leva utan att få ont.. Det är knas det här har börjat sen jag blev på smällen igen.. Men det kan ju inte gärna vara foglossning redan nu, det vore ju sorgligt.. Skulel väl i sånna fall vara för det att det inte var så länge sen jag var gravid sist så bäckenet kanske inte ritigt har hunnit stabilisera sig ordentligt och sen lägger man på en till gravve på det?! Vad vet jag.. Nä, säkert är det bara så att jag är lite klen i ryggen.. Eller nåt.. Men fan, då borde jag ju haft lika lätt att få ont innan också.. Nä det är ett mysterium..

Ojojoj.. Nu blir det bara en massa klagande här.. Men det får man göra när man är sjuk.. Fast det kanske inte ska gå till överdrift.. Så bäst att jag slutar skriva nu.. Kanske ska krypa ner bredvid mannen och snyfta och snörvla lite så att han kan fråga: men lilla vännen, vad är det?? Och jag kan snyfta fram att: jag nog faktiskt är lite sjuk och att jag mår sååå dåligt.. Och sen kan han tycka SÅ synd om mig och så kan han ta hand om mig hela dagen.. Kanske till och med gå till affären o´ch köpa lite glass till min onda hals.. Mm, det är en plan.. Ska bara samla ihop alla mina skådespelartalanger (nej alltså, jag är faktiskt sjuk på riktigt, men man ska väl ha någon glädje av att vara sjuk också)..

Jaja, adjö så länge.. Nu går jag och snörlar och snyftar mig.. Morsning korsning..

Kommentarer
Postat av: Annica

Men stackars liten! Värst vad orättvist mycket sjukdom det varit för dig på sista tiden, men krya på dig nu.

2010-01-31 @ 14:19:58
URL: http://mammatanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0