Att snyta eller inte snyta..

Vissa saker med barn är lite äckliga.. Jag har ju redan pratat om kaskadspyorna.. Har även nämnt de enorma mängderna bajsblöjor som barn producerar.. Men nu kommer ytterligare ett äckelexempel från barnvärlden..

Snor..
Snor är ju liksom ganska ofta förekommande under vinter och vår.. Många förkylningar och växklingar i temperaturen får snoret att rinna till..
Om jag någon gång är snorig och det börjar rinna utanför näsan skulle jag fort som attan ta fram en näsduk.. Om jag inte har någon näsduk eller annan lämplig pryl att torka snoret med skulle jag diskret använda tröjärmen eller nåt..
Jag skulle aldrig komma på tanken att använda min tunga för att torka bort snorsträngarna som strilar från snoken..
Barn däremot, de tycker att tungan är optimal för snor borttagning.. Det är ju förstås miljövänligt då papperförbrukningen bli minimal vid snorslickning..
Men är det inte en liten gnutta snuskigt?!





Här sitter skrutt och har det bra på utebordet ovetandes om vad som komma skall..




Ånej, ring 112, snoret rinner.. Nej då, ingen fara.. Skrutt räddar dagen med sin tunga..


Kommentarer
Postat av: Annica

Är det din lillasyster?? Hon då lillasyster bloggaren Ingrid!

2010-04-23 @ 21:30:15
Postat av: Anonym

Har du en lillasyster som heter Ingrid??

2010-04-23 @ 21:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0