Namaste..

Godmorgon världen.. Trött som ett djur och ännu förkyldare idag.. Tack för det..

Tänkte ta och bjuda på några bilder från Nepal och Indien, bör påpekas att de inte riktigt gör motiven rättvisa.. Gick inte att fånga på bild hur landskapet egentligen ser ut.. Bilder blir ju inte riktigt samma sak (dessutom hade jag en kass kamera som hade råkat bada i alkogel, dum idé)..




Terassodlingar i Wahaki och kringliggande byar..



Jag och mina kära reskamrater bodde några veckor i Wahaki och gjorde våra fältarbeten (läste Sydasienkunskap i Tomelilla och åkte ut på 3månaders fältresa).. Fantastiskt vacker plats med underbara människor och elaka köttätande flugor som åt upp mina fötter.. Bodde hos en jättemysig familj med en "farmor" som säkert var typ 250år eller nåt.. ;)

 


Slingriga floder med grönt vatten, det är grejer det..



Jag saknar verkligen att vara ute och resa, se nya platser och träffa nya människor.. Får nog ta med mig familjen ut på en långresa någon gång när pengarna finns där..

 


McDonalds India style..



Nu för tiden äter jag aldrig på Donken och i Indien kändes det inte heller helt lockande.. Kossorna utanför kändes så dömmande, som om de tittade på en och blicken sa "tack för att du äter upp mina systrar, tack".. Nej, det kändes bara fel.. Men det stämmer verkligen att kossorna går överallt på gatorna i Indien, vart man en gick så var det en massa kossor.. :)

 

Nä, nu ska jag äta lite frukost och kurera min hals.. Vi är sjuka nu hela familjen, kul..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0