Me like..

En av mina favoritsysselsättningar är att sitta och kolla på topmodel och samtidigt äta någonting riktigt onyttigt.. (tråkigt bara att jag inte kan äta superonyttiga grejer längre med min galla, men jag gör så gott jag kan).. Titta på de små taniga flickorna som späker sig själva men ändå får höra att de är för feta.. Detta medans jag sitter hemma i soffan och mumsar i mig smarriga kalorier.. Det är livet.. :D

En annan fundering på tal om top model.. Nu var det ju ganska länge sen, men några länder införde ju att modellerna inte får ha ett BMI under, hmm, kan det ha varit 18 för att få arbeta.. Då tänker jag som så att normalvikt ligger ju mellan 20 och 25, vore det inte bättre att sätta 20 som gräns då.. har du 18 i BMI är du ju fortfarande underviktig.. Bara en tanke.. Sen kan jag har kommit ihåg hel fel angående vad det var för BMI som gälde.. I och för sig så kanske det bara är en mycket dum tanke, precis som vissa personer inte kan gå ner hur mycket som helst i vikt så kan ju andra inte gå upp heller.. Kroppen har ju sin egen "normalvikt", vore kanske synd om dem då som inte klarar av att gå upp till den viktgräns som gäller (om man nu skulle sätta 20 alltså)..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0