Avlider..

Så trött.. Borde gå och lägga mig..

Fan, ibland tänker man för mycket.. Borde sluta med det.. Blir så grått i huvudet då..
Nu är jag 24 år och fortfarande har jag inte lärt mig att vara nöjd med allting som det är..
Jag har det fantastiskt bra egentligen, en underbar partner, världens finaste bebis, den bästa familjen man kan tänka sig.. Men det är inte där problemet ligger.. Det är ju jag själv.. Varför är jag inte så, gör så osv.. Har så mycket idéer om vem jag vill vara, men gör aldrig något åt det och blir då bara arg på mig själv.. Men varför skulle jag vilja göra många av sakerna jag tänker på när jag har det så bra ändå?!
Det är bara den där önskan om att vara perfekt på alla sätt och vis.. Det är säkert fler än jag som har en sådan önskan och sitter och grämer sig för att det aldrig blir så..

Nä, nu ska jag sluta med mitt "tänk om det vore så" och börja med mer "såhär är det".. Leva i nuet och bara vara lycklig..

Någonting som får mig att verkligen uppskatta vem jag är och vad jag har är att tänka tillbaka på tiden då allt var svart.. När jag mådde som sämst.. Det var några år sedan nu, ser jag tillbaka på det nu så kommer jag underfund med att jag är den lyckligaste människan i världen..

Men vad fan, alla kan väl finna sig själva, någon gång ibland, sittandes och grubbla.. Så länge det bara stannar vid det.. Man kan ju inte vara på topp i humöret alla gånger, speciellt inte när man sovit för lite, är småförkyld och kylan/hösten tränger sig på..

Peace and love to the world!!


Kommentarer
Postat av: Malin

mmm... så är det. Kabums.

2009-10-17 @ 10:17:08
Postat av: Malin

mmm... så är det. Kabums.

2009-10-17 @ 10:17:33
Postat av: partyblöjan

yes..

2009-10-17 @ 11:08:28
URL: http://partyblojan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0